Språkreiser og studieturer

Språkreiser

Elever på vg2 spansk, fransk og tysk får muligheten til å reise på en ukes språkskole på våren.

Elevene som deltar studerer språk og kultur ved en lokal språkskole og bor sammen minimum 2 og 2 hos en lokal vertsfamilie.

Språkskolen er et frivillig tilbud og elevene som velger å reise må betale mesteparten av turen selv. Kostnadene for språkskoler, vertsfamilie og flybilletter har gått opp. Kuben vgs skal avgjøre hvor mye vi kan subsidiere turene og kommer tilbake med informasjon om dette så snart det er avklart. Vi anbefaler alle elevgrupper som skal ut å reise, at de sammen med sin faglærer diskuterer måter å tjene penger på. Språkreisene finner som regel sted i mars eller april.

Studietur til London

Samfunnsfaglig engelsk får kanskje muligheten til å reise på studietur til London på høsten i Vg3. De bor hos engelske vertsfamilier og har et faglig opplegg i samarbeid med lokal partner. Studieturen er et frivillig tilbud og elevene som velger å reise må betale mesteparten av turen selv. Kostnadene for språkskoler, vertsfamilie og flybilletter har gått opp. Kuben vgs skal avgjøre hvor mye vi kan subsidiere turene og kommer tilbake med informasjon om dette så snart det er avklart.