Skole på byggeplass

En person med hjelm som jobber på sag

Skole på Byggeplass i Oslo vil holde til på Ulven, tett på både Kuben vgs og flere pågående byggeprosjekter. Elevene starter rett på Vg2, og det legges til rette for at de kan ta opp igjen de fagene de trenger fra Vg1 som privatist. Elevene trenger ikke å ha gått på Vg1 bygg og anleggsteknikk fra før. Målet er at elevene går rett ut i en toårig læretid. De vil så ta fagprøven og bli fagarbeidere.

Opplæringen er basert på mye praksis og yrkesretting gjennom deltakelse i et eller flere byggeprosjekt.

Målgruppen for opplæringen er ungdommer i aldersgruppen 18-24 år som ikke har fullført videregående skole.

Mur og betong.jpg

Elevene på byggeplass er for de som er interessert i jobbe innenfor tømrerfaget, eller mur og betongfagene.

Kontakt for Skole på byggeplass

Kontaktperson for Skole på byggeplass:

Kuben vgs: Gro Lagesen | gro.lagesen@osloskolen.no
Veidekke: Asle Hermansen |  asle.hermansen@veidekke.no