Informasjonsteknologi og medieproduksjon

Velger du Informasjonsteknologi og medieproduksjon (IM) får du en allsidig utdanning rettet mot arbeid i IT- og mediebransjen, f.eks som IT-utvikler og IT-driftstekniker, eller jobbe med medieteknikk, medieproduksjon og design samt utvikling innen media.

Utdanningen er praktisk rettet og du vil jobbe kreativt med innovativ teknologi for å utvikle nye løsninger både innenfor media og IT. Du vil jobbe kreativt med idéutvikling, formidling og historiefortelling gjennom bruk av foto, film og grafisk design, både i og utenfor studio. På dette utdanningsprogrammet vil du lære om brukerstøtte, nettverk, IT-sikkerhet og programmering.

Programmet passer for deg som er kreativ, interessert i IT, nettverk og programvare samt visuelle uttrykksformer og kommunikasjon. Typiske arbeidssteder etter endt utdanning er IT-driftsselskaper og IT-avdelinger i ulike virksomheter, samt multimediebedrifter, TV- og filmselskaper, reklamebyråer og forlag.

I løpet av Vg1 IM så får du et bredt grunnlag med grafisk design, kommunikasjon, foto/video, programmering, programvare og teknologi.

Etter Vg1 IM søker du videre til enten Vg2 Medieproduksjon eller Vg2 Informasjonsteknologi. Kuben tilbyr fra høsten 2024 begge disse Vg2-løpene.

Kuben tilbyr også Informatikklinja som kombinerer fagene i Informasjonsteknologi og Medieproduksjon sammen med et 3-årig studiespesialiserende løp.

For informasjon om studiets oppbygging klikk her. (vilbli.no)

Avdelingsleder og kontaktlærere IM

Avdelingsleder er Christian L. Myhrvold