Om internasjonal satsing

Det er mange fordeler ved å ha internasjonale prosjekter, og her er noen av dem:

• Elevene som deltar på internasjonale prosjekt tar med seg flotte og nyttige erfaringer både fagmessig og privat.
  • Arbeidsgivere ser etter lærlinger og ansatte som kan vise at de har gjort noe spesielt utover å ha fullført skole eller lærlingetid. Å ha en utenlandserfaring på CV-en er et stort pluss.
  • For å få bli med på et internasjonalt prosjekt må elevene synliggjøre og bevise at de har motivasjonen og fagkompetansen som skal til for å kunne representere skolen i utlandet.
  • Det å integrere den europeiske og internasjonale dimensjonen inn i elevenes utdanning er viktig. Det er økt global og europeisk mobilitet i arbeidsmarkedet og dette må både fagarbeidere og akademikere forholde seg til. En internasjonal erfaring fra studietiden gir derfor en konkurransefordel på arbeidsmarkedet og gjør det enklere å møte alle fremtidige kollegaer, både norske og internasjonale.
  • Det gir elevene ekstra mål å jobbe mot.

Hos oss finnes det internasjonale prosjekter på flere utdanningsprogram, og vi jobber kontinuerlig med å utvide og forbedre tilbudene til elever og ansatte.

For elever som er interessert i å ta vg2 som utvekslingselev vil vi anbefale å ta en titt på denne lenken: Utdanning i verden.

Har du spørsmål om internasjonale muligheter på Kuben vgs. er du velkommen til å ta kontakt med

Kristin Skare
Internasjonal koordinator