Kubenprisen 2018 - årets vinnere!

Kubenprisvinnerne 2018: Maximilliam, Stefan, Kantharaja og Hanan

For å lære mer om Kubenprisen og hvordan den er en del av Kubens visjon, les mer her

Prisvinnere med begrunnelse

Kubens fagpris 2018: Stefan Spanic, 2IKB

Stefan er målrettet i sitt arbeid for en fremtid som fagarbeider innen IKT-servicefaget. Han har vist en utrettelig stå-på vilje og fikk tidlig tilbud om læreplass hos sin praksisbedrift, men fant selv en bedrift han mente traff bedre med de utfordringer han søker. Stefan omtales som en høflig, hyggelig og sosial elev som er hjelpsom ovenfor både medelever og lærere, og har bidratt til styrket læringsmiljø i hele avdelingen. Han er vurdert med topp karakterer i alle fag.

Kubens brobyggerHanan Mahnin, 2BUB

Hanan har hatt en fabelaktig utvikling som elev ved Kuben. Hun er med sitt humør og sin tilstedeværelse et positivt samlingspunkt både på avdeling og i skolens fellesområder. Hanan var sentral i Kubenfestivalen og bidro både i kontakt med artister og på scenen som konferansier. Da elevrådets fotballturnering brått stod uten dommer til finalen, stod hun frem og loset kampen i mål på en god og trygg måte. Hanan signerte tidlig lærekontrakt med aktivitetsskolen på Linderud skole.

Kubens entreprenørKantharaja Vamathevan, 2STT

Kantharaja har teft for business, teambygging og markedsstrategi. Han er blant annet drivkraften bak Wring UB, som har vunnet en rekke nominasjoner og priser. Han har en energisk presentasjonsstil og ble premiert da han pitchet sine ideer for Ung Gründer. Wring UB satser internasjonalt og ble nr 4 blant 102 bedrifter under International Student Company Festival 2018 i Riga. Han er nå invitert til Innovasjon Norges arrangement for unge gründertalenter, Emax Norge.

Kubens rakett: Maximillian Carl Bredal-Thorsen, 2KTB

Maximilian forteller om en skolebakgrunn med strevsomt arbeid, men lite mestringsfølelse og læringsutbytte. Møtet med TIP og bilfagene har snudd skoleopplevelsen og han har lært gjennom spennende, praktiske oppgaver. Skoletrivsel er styrket og skoleresultatene er blitt gode med et karaktersnitt på 5. Han er målrettet og arbeider alltid for å gjøre sitt beste, og ble nummer to i Oslomesterskapet i bilfag. Maximillian har 100% tilstedeværelse.

Kubenprisvinnerne foreviges og intervjues av Groruddalens avis

Fra venstre: Direktør Remi Pettersen, Hanan, Stefan, rektor Kjell Ove Hauge, Kantha og Maximilliam.

Kuben gratulerer alle vinnerne og ønsker de og alle medelever noen flotte siste dager før sommerferien!