Verdensrommet som læringsarena!

Hemund fra 3STT skyter opp sin rakettHemund fra 3STT skyter opp sin rakett

Samarbeidsavtalen ble markert med en lanseringsdag for elever og lærere fra teknologiklassene Vg1, Vg2 og Vg3.

Etter at rektor Kjell Ove Hauge hadde ønsket velkommen, fikk ansatte og elever en «Superrask romhistorie sett fra Norge» v/kommunikasjonsdirektør Marianne Moen, Norsk Romsenter. Deretter en presentasjon av NAROM og Romskipet Aurora med fokus på aktuelle samarbeidsaktiviteter v/Arne Hjalmar Hansen og Jøran Grande, NAROM. Som siste post på programmet ble Kubenelever og ansatte med ut for å prøve seg på mini-rakettoppskytning.

Samarbeidsavtalen med NAROM på Andøya Space Center gjør Kuben enda bedre utrustet til å tilby elever innen realfag og teknologifag spennende aktiviteter og undervisningsopplegg, og gjør oss i stand til å bruke verdensrommet som en "læringsarena"!

NAROM og Kuben håper at denne avtalen også kan være med på å øke rekrutteringen til realfagene og teknologifagene.

Logo Andøya Space CenterLogo NAROM