IKT-Servicefags Bli-kjent dag

Elever i samtale med bedrift

Bli-kjent dagen på IKT-Servicefag på Kuben har blitt et veletablert arrangement med stor oppslutning. I år var det hele 18 godkjente lærebedrifter som deltok. På Bli-kjent dagen fikk de muligheten til å møte nye potensielle lærlinger, til å dele erfaringer med hverandre, og å få informasjon fra Utdanningsetatens Avdeling for fagopplæring.

Arrangementet startet i Sentralen hvor lærebedriften Intility presenterte sine erfaringer som lærebedrift i foredraget "Hvordan lykkes som lærebedrift". Deretter var det informasjon fra Avdeling for fagopplæring.

Så samlet alle seg på standområdet hvor elever og lærere hadde rigget til, og stod klare til å ta imot de. Elevene hadde skrevet et presentasjonsark om seg selv, som de delte ut til sine potensielle arbeidsgivere.

Flere av bedriftene hadde tatt med seg sine nåværende lærlinger og tidligere Kubenelever til Kuben i går. Så de fikk et hyggelig møte med gamle lærere og tidligere medelever, samtidig som de kunne fortelle om sine erfaringer som lærling.

Arrangementet er en stor dugnadsinnsats fra elever og lærere på IKT-Servicefag, hvor alle hjelper til med rigging og rydding og å steke vafler. Bli-kjent dagen på Kuben er en viktig og flott dag for både IKT-elevene på Kuben og for lærebedriftene i Oslo!

Bli-kjent dag for IKT-Servicefag - fotograf Annette Larsen