Kuben Design- og FashionCamp 2017

fargerik illustrasjon

Kl.12–15 tirsdag 14.03.17 arrangeres Design- og FashionCamp 2017 på Kuben videregående skole, i samarbeid med Elvebakken vgs og Edvard Munch vgs. Vi ønsker å sette fokus på design- og håndverksfag (DH) - og øke rekrutteringen til disse programområdene.

På Design- og FashionCampen kan du bli kjent med design- og håndverksfagene i Oslo:

- Blomsterdekoratør

- Design og trearbeid (møbelsnekker)

- Design og gullsmedhåndverk

- Design og tekstil

- Interiør og utstillingsdesign

- Frisør

- Medieproduksjon

Fagene blir presentert på stands, og representanter fra skoler, laug og opplæringskontoret informerer om utdanningsvalg og -muligheter.

Kl. 12–12:45, vil det bli mote-show som er inspirert av de ulike fagene. Vi har fått dansere fra Bajazz til å visualisere Design og Håndverk og lage show på catwalken. Elevene fra Tekstil-faget vil også vise frem sine kreasjoner på scenen.

Bli med på vår kreative instagram-konkurranse: Lag eller skap noe innenfor det fagområdet du er interessert i – ta bilde av det – og post det på Instagram med hashtaggen #DashingKuben. Det kåres en vinner mot slutten av dagen på Campen.

Har du spørsmål, send mail til: silje.kleivdal@ude.oslo.kommune.no

Vi sees på Kuben Design- og FashionCamp tirsdag 14.mars!