E-sport, Kodeverksted og Kuben-LAN

kollage 3 bilder

Besøk av Ola "elemeNt" Moum

På fredagen fikk Kuben, som en del av vår nye satstning på toppidrett med e-sport, besøk av en legende innen e-sport, Ola "elemeNt" Moum, kjent for sin karriere innen CS. "elemeNt" er første nordmann til å få en plass i e-sports hall of fame og er en pioner innen e-sport.

Kuben-LAN 2019

Fredag ettermiddag startet Kuben-LAN 2019, arrangert av lærere ved IKT-servicefag med Audun Andreassen som primus motor!

Ca. 100 elever fra Kuben, tidligere elever og lærlinger inntok gymsalen i "Bikuben" og gjorde Kuben-LAN til en stor suksess. Kuben-LAN varte til søndag og i løpet av helgen gjennomført deltakerne konkurranser i flere spill  som f.ek CS:GO, Rocket League, DOTA og Super Smash bros.

medaljer

I  hovedturneringen i CS:GO gikk laget fra team IKT med Jonny, Darko og Shujat Sarwari av med seieren etter en nervepirrende finale mot team ST! Hovedpremien var teambuilding på escaperoom for vinnerlaget og medaljer produsert i CNC-maskin av elev Simon Tjemsland fra TIP:

Kodeverksted for ungdom i bydelen

Lørdag formiddag arrangerte elevene og instruktørene ved Kubens kodeklubb "Kuben koder" et Kodeverksted for ungdom i bydelen i samarbeid med Bydel Bjerke.

Ca 20 ungdommer deltok og fikk lære mer om programmering, droner, Microbit og Arduino, elektronikk samt Lego-mindstorms, mens elever fra Kodeklubben fungerte som instruktører.

Kuben takker alle som deltok og bidro til en spennende helg med e-sport, koding og Kuben-LAN!

Kodeverksted