ByggCamp 2017 - imponerende stands og flotte ungdommer

Elever fra Engebråten ungdomsskole sammen med ansatte fra Opplæringskontoret for tømrerfaget

Ungdomsskoleelever er hovedmålgruppen for ByggCamp 2017, men også elever fra noen videregående skoler valgte å ta turen til Kuben i dag for å bli bedre kjent med mulighetene innenfor yrkesfag. Alle elevene som besøkte Kuben hadde meldt sin interesse for å delta på arrangementet, etter å ha mottat informasjonsbrosjyren fra ByggCamp2017.

Stolt båtbygger fra Skrubbelund barnehage

Elever fra Kuben vgs og enkelte andre videregående skoler, guidet grupper med besøkende rundt til demo-områder hvor de forskjellige fagene ble presentert.

Etter den guidede omvisningen fikk de besøkende vandre fritt i mingleområdet på Kuben, og mange valgte å samle stempler fra de 33 standene som var satt opp. De som klarte å samle stempler fra alle standene er med i trekningen av en flott premie fra ByggCamp.

ByggCamp 2017 var også så heldige å få besøk av barnehagebarn fra flere barnehager i området. Disse fikk bygge båter oppe på malerverkstedet i 2. etg. Det var ivrige unger som bygde og dekorerte bl.a. flotte sjørøverskip som skulle bli med hjem eller i barnehagen, og testes i både badekar og bekk!

Initiativtakerne til arrangementet ByggCamp 2017 er opplæringskontorene som samarbeider tett med de yrkesfaglige videregående skolene.

Vi tror ByggCamp er med på å bidra til økt søkning til yrkesfagene og ønsker med dette alle de interesserte besøkende hjertelig velkomne tilbake som dedikerte Kubenelever i framtiden!