Subeyr i 1IMC designet logo til MC-klubb

Elev i 1IMC, Subeyr med framsiden av t-skjorten

I vår hadde Vg1-elevene på Informasjonsteknologi og medieproduksjon (IM) en  yrkesfaglig fordypnigsoppgave som gikk på design. Det var flere oppgaver å velge mellom, og en av de elevene kunne velge var en reell designjobb for en motorsykkelklubb. Flere av elevene valgte seg denne oppgaven.

Oppgaven var:
LOGO FOR LANDSTRYKERE MC

Dette oppdraget er en designjobb. Kunden tar avgjørelsen om logo skal/kan brukes.

Landstrykere MC, en gruppe frivillige MC-entusiaster, skal kjøre fra Lindesnes til Nordkapp, gjennom Finland, for å samle inn penger til sykehusklovnene.

De ønsker at det skal lages en logo til dette prosjektet, men den skal også kunne brukes når prosjektet er ferdig. Logoen skal plasseres på brystet på en t-skjorte og brukes i sosiale medier.

Vi hadde flere elever som valgte denne oppgaven og leverte inn forslag. Landstrykere MC valgte designen til Subeyr Abdiwahab Hasan i 1 IMC.

Subeyr gjorde noen justeringer etter kundens ønsker, og tilpasset sitt design for ulik typer bruk, slik Landstrykere MC ønsket. Oppdraget ble slik en nærmest reel arbeidsituasjon, og det var en stolt elev som fikk en ferdig T-skjorte av Landstrykere MC i gave som minne.

2023-05 Subeyr 1IMC Logo.jpg