Roadtrip Veidekke besøkte Kuben

Elev Abdi utenfor Veidekkebussen med simulator

Spesielt simulatoren var popoulær og koordinator ved Kuben, Trond Berg forteller at køen var lang da dørene ble åpnet klokken 12.00.

Abdirahman fra 1BAC (hovedbildet) fikk en god tredjeplass på gravemaskinsimulator! Abdi sier det er spennende og nyttig å få mer informasjon om andre fagspesialiseringer enn man har tenkt på selv. Selv har han tenkt til å bli rørlegger, men synes det er nyttig å vite mer om andre yrkesretninger også.

- «Rundt 40 skoler skal besøkes, og dette er oss bekjent første gang noe slikt gjennomføres her til lands. Vi ønsker å gi ungdommene et hyggelig møte med bygg- og anleggsbransjen, innsikt i hvilke fagområder som finnes og ikke minst hvilke jobbmuligheter disse gir. De fleste kjenner nok til tømrer- og betongfaget, men vi opplever at mange er ukjent med en del av de andre viktige yrkesgruppene våre og da særlig innen anleggsteknikk. Dette ønsker vi nå å gjøre noe med», sier Gro Hege Haraldsen Nordbye, HR-direktør i Veidekke Infrastruktur.

20240108_Veidekke 2 kuttet.jpg

Alexander Flamsgård er fra Eidsvold, men bor i Oslo og er lærling hos Veidekke på 2. året. Han erfarer at det er mange faglige muligheter hos en stor entreprenør som Veidekke. Nå er han stasjonert på anlegg på Vollebekk i Oslo. Alexander skal ta fagbrev i tømrerfaget til sommeren. Han synes det er gøy å fortelle som faget sitt og å rekruttere fremtidig arbeidskraft på Kuben!

20240108_Veidekke 3.jpg

Veidekke hadde stands inne på skolen med informasjon til elever og lærere.

Dette ble et godt og informativt møte mellom fremtidens arbeidskraft og dagens arbeidsgivere. Takk til Veidekke som tok turen til Kuben. Vi ønsker dere velkommen tilbake og en fortsatt god turne!