Kubens aller første Maltaklasse er tilbake i Oslo

2DEB med internasjonal koordinator Kristin

Kubens aller første Vg2 datateknologi og elektronikk-klasse, utland, har fullført sine nesten åtte måneder på Malta College of Arts, Science and Tecnology (MCAST). Torsdag 11. mai hadde de sin siste dag på MCAST med "Graduation"-seremoni, utdeling av karakterene så langt, taler og mat, og fredag fløy vi hjem.

Det har vært et til tider tøft år for pionerene, som har blitt med på prosessen med å finne veien i dette samarbeidet. Men for disse 13 elevene som klarte løpet, har det vært et meget givende år med mye utvikling både faglig og ikke minst personlig. Foreldre og foresatte har fått hjem en helt annen og mere selvstendig ungdom enn det de sendte fra seg.

Nå gjenstår siste innspurt for klassen her på Kuben, og forberedelser frem mot eksamen på lik linje med resten av Kubenelevene.

2023-05-11 2DEB i trappa.jpg

2DEB etter utdeling av karakterutskrift og taler

For å lese mer om muligheten til å ta Vg2 datateknologi og elektronikk på Malta, klikk her.