Elever fra Barne- og ungdomsarbeiderfaget på praksis i London

Habiba og Gabriel i lunsjkø på Sheringham Primary School

Lørdag 13. april reiste de til London, og møtte vertsfamiliene sine. Ellers gikk dagen med til sightseeing i hippe Shoreditch. Søndag var det mere sightseeing fra South Kensington, gjennom Hyde Park og opp til kanalbåt fra Little Venice til utrolige Camden Marked! Her var det bare å holde på lommeboka, nyte folkelivet, det utrolig markedsområdet – og den gode maten.

Habiba National History Museum.jpg   Gabriel Camden Market.jpg

Habiba på National History Museum og Gabriel med på Camden Market.

Mandag startet alvoret og praksisen på Sheringham Primary School i østlige London. Habiba fikk skryt for sin innsats inne i Reception Classes (de yngste elevene på 4-5 år), mens Gabriel ble satt sammen med gymlærer Christian som jobber på tvers av flere klasser, og ble tatt inn i varmen av sine mannlige kolleger.

Som alltid på Sheringham ble elevene våre tatt godt imot av det meget hyggelige kollegiet og rektor James Tancock. Og de legendariske lunch-ladies på Sheringham briljerte med curry og chicken wraps fra første dag!

Vi vet at Habiba og Gabriel lærer masse på disse to ukene, både faglig, sosialt og språklig. Å klare seg alene i storbyen London, å pendle på London Underground, og å bo hos en lokal vertsfamilie er en unik opplevelse få Vg2-elever får oppleve.

HabGab Little Venice.jpgHabiba og Gabriel venter på kanalbåten ved Little Venice.