Kuben vant europeisk entreprenørskapspris for 2022

JA Europe

Kuben vgs ble i vår plukket ut til å representere Norge i Junior Achievement (JA) Europe sin event Gen-E 2022. Dette er det største europeiske entreprenørskapseventet i Europa, og ble avholdt i Tallinn 12.-14. juli. Kubens enterprenørskapskoordinator Guro Ø. Jørgensen og tidligere Kubenlærer, nå medlem i skolens driftstyre og ansatt i Tekna; Anne Cathrine Strand Straube var tilstede og mottok prisen på skolens vegne.

Kuben vgs fikk den høythengende prisen The Entrepreneurial School (TES) award for systematisk og helhetlig entreprenørskapsarbeid i utdanningen. Vi er én av kun 16 videregående skoler i hele Europa som fikk denne utmerkelsen.

Vi er veldig stolte og fornøyde over den utrolige innsatsen lærere og elever har lagt ned i sitt entreprenørskapsarbeide på Kuben, og det er flott å se at det blir lagt merke til også utover egne landegrenser.

Vi hviler ikke på laurbærene og satser videre på enterprenørskap på alle avdelingene på Kuben også dette og fremtidige skoleår!

Anne Cathrine og Guro ute.jpg

Anne Cathrine Strand Straube (v.) og Guro Ø Jørgensen (h.) med sine "TES Winner" merker.