Internasjonale besøk på Kuben

Anna og Jakub velkomst på Kuben.jpg

Tsjekkiske elever

Elevene Anna og Jakub kommer fra en liten by i Tsjekkia, og er nå inne i sin tredje og siste uke som Erasmus+ utvekslingselever på studiespesialisering. Jakub og Anna ble tatt varmt imot i sin vertsklasse 3STA, hvor de har egne elevfaddere som har tatt litt ekstra ansvar. Det ble bakt kake og laget plakat! Jakub og Anna har vært flotte innslag i undervisningen hvor de har fått snakke engelsk, har fokusert på sine interesser innen SSØ og sport - og har bodd hos vertsfamilier. Spesielt Annas verter; 4HYSK-eleven Emilie med familie, har vært på servicesiden og tatt med begge elevene på tur til Beseggen og på bursdagsfeiring.

Anna og Jakub har selv planlagt og gjennomført telttur til Trolltunga i strålende sommervær!

Jakub og Anna i Odda.jpg

Jakub og Anna i Odda

Jakub og Anna på Trolltunga.jpg

Jakub og Anna på Trolltunga

Islandsk besøk

Kuben skal starte et samarbeid med Tækniskolinn i Reykjavik og omegn, og planen er å utveksle elever på Vg2 Rørfag. Tre ansatte fra Kuben besøkte Tækniskolinn i mai og da oppstod ideen om at rektor Hildur skulle ta med seg sin ledergruppe og komme på gjenvisitt til Kuben denne høsten. Tækniskolinn skal bygge et helt nytt skolebygg og vil derfor lære av Kubens byggeprosess.

En meget engasjert og hyggelig gruppe på 12 ledere besøkte Kuben på mandag, og snakket med rektor, driftssjef, direktør og flere avdelingsledere. Noen hadde møter med Kubens ledere også i dag, tirsdag og det oppstod mange interessante diskusjoner. Vi ser frem til videre samarbeid med Tækniskolinn!

Islendinger 10. sept.jpg

Foran; rektor Kjell Ove Hauge, rektor Hildur Ingvarsdóttir, Kristin Skare og direktør Remi Pettersen. Bak; Örvar Geir Örvarsson, ass.rektor Maria Eriksson, Víglundur Laxdal Sverrisson og Ásgeir Snær Guðbjartsson.

Restaurant 9. sept.jpg

Felles restaurantmiddag på Smalhans