Elever støper sitt eget oppdrag på byggeplassen

Elever i propsjektet Skole på byggeplass

Rekruttering til neste skoleårs Skole på byggeplass (SPB) starter opp i mars-april 2025. Målgruppen for opplæringen er ungdommer i aldersgruppen 18-24 år som ikke har fullført videregående skole, og som ønsker fagbrev innen Bygg- og anleggsteknikk. Skole på byggeplass holder til i Veidekkes bygg på Ulven, like ved Kuben.

Elevene starter rett på Vg2, og det legges til rette for at de kan ta opp igjen de fagene de trenger fra Vg1 som privatist. Elevene trenger ikke å ha gått på Vg1 bygg og anleggsteknikk fra før.

Målet er at elevene skal kvalifisere til toårig læretid. De vil så ta fagprøven og bli fagarbeidere. Opplæringen er basert på mye praksis og yrkesretting gjennom deltakelse i et eller flere reelle byggeprosjekter.

Les mer om tilbudet på disse nettsidene.

2024-10 Skole på byggeplass 3.jpeg