Tirsdag 18. mai skal alle elevene møte på skolen, for nå går vi til gult nivå!

Bikuben

Det er nå bestemt at de videregående skolene i Oslo skal over på gult nivå fra og med tirsdag 18. mai. Dette skjer etter at skolene enten har vært helt nedstengt, eller på rødt nivå siden 9. november - med en ukes unntak rett før vinterferien.
Gult nivå innebærer at hele klasser og faggrupper skal være sammen igjen, men at det fremdeles er forsterket rengjøring av bygget, at elever og ansatte oppfordres til å bruke munnbind i mingleområdene (ganger og kantine), fortsetter med å vaske hender og unngår å klemme eller håndhilse.
I tre uker har Kuben vgs hatt et team som massetester elever og ansatte, og denne massetestingen skal foregå frem til sommerferien. Dette er tiltak som er satt inn for å trygge alle oss som skal være sammen på skolen. Testen er en hurtigtest som eleven eller den ansatte utfører på seg selv, og hvor testpinnen kun brukes i nesen. Det er opprettet et labaratorium på skolen, og man får svaret etter kun 20-30 minutter.
Vi gleder oss til å se Kubens elever og ansatte på plass igjen! Hvis alle overholder smittereglene som fremdeles gjelder, håper vi at gult nivå kan vare, og at vi slipper å måtte gå tilbake til rødt.

Velkommen tilbake!