Kuben vgs ønsker alle nye og gamle elever og ansatte vel møtt til et nytt skoleår!

Takterrassen med blomster

Sommerferien 2021 er nesten over og det er dags for å møte hverdagen igjen. Vi håper alle ser frem til å møte (igjen) medelever og lærere, og se hva denne høsten har å by på av læring, spennende utfordringer og forhåpentligvis normal sosialisering!

Oppmøtetid

Første skoledag er mandag 16. august og elevene skal møte på følgende tidspunkt:

• Kl. 09:00     Vg3 og Påbygg
  • Kl. 09:30     Vg2
  • Kl. 10:00     Vg1 og Forberedende
  • Mrk - Vg2, Vg3 og Vg4 BYSK og HYSK starter skoleåret i bedrift og har fått egen informasjon om dette.

Oppmøtested

Alle elever møter i foajeen på Kuben vgs, hvor rektor Kjell Ove Hauge hilser velkommen. I foajeen finner dere også lærerne og medelever deres, og følges videre til riktig klasserom.

Coronasituasjonen

Osloskolene starter høsten på grønt nivå. Dette innbærer at vi har en tilnærmet normal skolehverdag. Vi vil likevel oppfordre alle - både elever og ansatte - til å fortsette med håndvask/spriting, redusere fysisk kontakt og det aller viktigste; holde seg hjemme om man har symptomer eller har vært i kontakt med noen som er smittet.

Overgang til ny skoleportal
Osloskolen har nå gått over til å bruke den nye skoleportalen til Visma kalt VIS. Elever vil få opplæring i dette, og foresatte på Vg1 vil få mer informasjon på foreldremøte torsdag 12. august (se nedenfor). Her er opplæringsvideoer som det kan være nyttig å se på:

Møte for foresatte Vg1

Vi inviterer alle foresatte til elever på Vg1 til foreldremøte torsdag 12. august kl. 18.00 til 19.30.
Dere blir tatt imot i foajeen på Kuben vgs, hvor rektor hilser velkommen. Deretter blir det omvisning fra ledere og rådgiver på de aktuelle avdelingene, med informasjon om skolens arbeid og hvordan vi organiserer skoleåret.

Det er viktig for elevene at vi etablerer relasjon og samarbeid med hjemmene så tidlig som mulig – vi gleder oss til å møte dere!

Informasjon

Nedenfor er mer informasjon om skolestart for hvert enkelt program/trinn:

Her finner du bok- og PC-leiekontrakter som du skal ta med på første skoledag. Hvis du er under 18 år, skal foresatte også signere på kontraktene.