Ungdomsbedriften TEKXPEIL er norgesmestere!

Kuben vgs

Ungt Entreprenørskap Oslo var meget fornøyde med å hente hjem spesielt denne prisen til en Oslobedrift. Det er stor konkuranse fra distriktene rundt om i Norge for yrksfaglig UB-pris, mye kreativitet og mye erfaring. Men i år var det Oslo, Kuben og TEKXPEILs tur! Bedriften TEKXPEIL består av to dyktige elever på Vg2 automasjon; Sander Martinsen og Venkat Hrushikesa Varri. De har kommet opp med ideen til et fantastisk produkt, og bygget og konstruert interaktive, digitale speil som styres via en app på mobilen.

TEKXPEIL vant tidligere i år Sentralen UNG Gründer Pitchekveld  og her kan dere se den imponerende pitchen de har laget, hvor de forklarer hvordan produktet virker. Den populære youtuberen Agnetesh fikk prøve produktet - se hennes reaksjon i denne videoen (TEKXPEIL er inne fra 13,24 min).

Sist uke stakk selveste Sinnasnekkeren Otto Robsahm fra TV Norge, innom Kuben og overrasket Sander og Venkat med å fortelle at de var kåret til årets yrkesfaglige ungdomsbedrift. Hele overraskelsen ble filmet av Ungt Entreprenørskap Oslo.

- Helt utrolig! Vi er veldig stolte over å representere Kuben og Oslo. Det å vinne er stort! sier Venkat på vegne av duoen når de i dag kunne gå offisielt ut med seieren og dele det med klassen sin; 2AUA.
De takker også mentorer og veiledere Astrid Strand Myhren og Guro Ø. Jørgensen - som trolig er dagens mest stolte og fornøyde lærere. Det Sander og Venkat har gjort er imponerende! Vi gratulerer igjen!

TEKXPEIL feires av 2AUA etter annonseringen