En slangebenk blir til

Kastellet skole var en av de tre vinnerne i konkurransen "På skolebenken", som vi tidligere har skrevet om her, i saken om Marienlyst skoles benke-prosjekt

I april var været godt nok til at elevene på Kastellet kunne delta i bygging utendørs, mens byggedagen i mai, for siste finish, var så vinterlig at jobben måtte gjøres puljevis inne på den lille sløydsalen. Den ferdige benken skal stå inne i elevkantina.

Erfaringslæring

- Elevene har lært mye av benkebyggingen, de har fått førstehåndserfaring med hvor utfordrende det er å få til fine resultater. Nøyaktighet er alfa og omega - ingen vil vel slå seg til ro med en benk som står ustøtt? Noen moduler ble godkjent i april mens andre måtte forbedres ved å skru ut planker og sette dem inn på nytt. Konsentrasjon og tålmodighet må til; det er ikke bare å skru i vei! Denne erfaringslæringen vil nok bli husket, sier kunst-og håndverkslærer Sigrun Frilseth.

Rådgiver Anne Brit Sivertsen har også vært støttespiller hele veien, slik at aktiviteten ble koblet til utdannings-og yrkesrådgivingen på skolen.

Majabenken

Elever fra 10.trinn på Majorstuen skole hadde sin oppstartdag i bygging av "Majabenken" på Hellerud vgs i slutten av april  https://www.facebook.com/hellerudvgs/posts/1359234974168977

Også denne benken består av moduler, og ferdigstilling i egen skolegård fortsettes etter eksamensperioden i juni.