Studenter fra Brighton, England på studiebesøk hos Kuben frisør

Anna og Emma med kunde

Som en del av Kubens internasjonale satsing på yrkesfag har skolen et samarbeid med Greater Brighton Metropolitan College (Brighton MET) i England. Kuben har siden skoleåret 2014-15 sendt frisørelever til college i Brighton for noen ukers utplassering. Brighton MET fikk et meget godt inntrykk av Kuben frisør gjennom møtet med våre elever og lærere, og våren 2017 valgte de for første gang å søke om Erasmus+midler og å sende sine egne studenter ut til annen skole – Kuben vgs!

Denne og neste uke er derfor Kuben frisør for andre gang vertskap for 6 studenter fra Brighton MET. De ankom på søndag 15. og blir til søndag 29. april. I disse to ukene er de med på undervisningen på Kuben, får besøke frisørsalonger i Oslo, sightseeing i byen, og smaker eksotisk norsk mat! Studentene bor hos vertsfamilier og får på den måten oppleve litt norsk hverdagsliv og kultur.

Lørdag 5. mai reiser noen utvalgte elever fra Kuben Vg2 frisør til Brighton på gjenvisitt.

Candice og avdelingsleder Einar

Sightseeing på Folkemuseet på Bygdøy