På Nordisk-baltisk seminar i Litauen

Logo Erasmus+, SIU og euroguidance

Denne uken er internasjonal koordinator Kristin Skare på et seminar i den litauiske hovedstaden Vilnius, sammen med andre deltakere fra Norge, Sverige, Danmark, Finland, Estland, Latvia og Litauen. Hun ble plukket ut sammen med 5 andre norske deltakere etter å ha sendt inn en søknad før sommerferien.

Seminaret heter Nordic-Baltic Euroguidance Seminar, og det fokuserer på hvordan man finner frem til gode deltakere til europeiske samarbeidsprosjekter, og hvordan man veileder skoleungdom slik at de får utnyttet de mulighetene som finnes på skole eller ved å ha praksis ute i andre europeiske skoler, bedrifter og institusjoner.

Internajonal koordinator Kristin SkareDet er et tett program på seminaret, og deltakerne må stille forberedt med egne innlegg, og det vil bli gitt "hjemmelekse" i etterkant.

Kuben er en av to videregående skoler i Oslo som har en egen internasjonal koordinator. Koordinatoren samarbeider med alle avdelingene på skolen for å hjelpe til med å sette i gang og gjennomføre internasjonale prosjekter.

Du kan lese mer om Kubens internasjonale arbeid på Kubens hjemmeside under Satsingsområder.

Euroguidance har også egne hjemmesider som kan besøkes her.