Kuben skal sende yrkesfagelever til Malta

Kontaktlærer Mitra Salim, internasjonal koordinator Kristin Skare og rektor Kjell Ove Hauge (Foto: Caroline Hammer, Akers Avis Groruddalen)

Fra høsten 2022 tilbyr Kuben et helt nytt og unikt skoleår til elever på Vg2 datateknologi og elektronikk. Tirsdag 14. desember signerte rektor Kjell Ove Hauge kontrakten med Malta College of Arts, Science and Technology (MCAST) i en streamet seremoni fra tv-studioet til avdeling for Informasjonsteknologi og Medieproduksjon på Kuben. I den andre enden befant Principal Prof Joachim James Calleja og Deputy Principal Stephen Vella seg, samtidig som flere ansatte fra MCAST fulgte signeringen på Teams.

Fra høsten 2022 kan Kuben sende en hel klasse på 8 måneders opphold ved MCAST. Elevene skal bo på et flunkende nytt studenthjem som tilhører University of Malta, sammen med lokale og andre internasjonale studenter. Kubenelevene vil få en smakebit på livet som universitets-/collegeelev under trygge rammer, og få god faglig og sterk personlig utvikling. Skoleåret er godkjent av Lånekassen som et norskt Vg2-år, og elevene vil få stipend som dekker mesteparten av utgiftene. Les mer om skoleåret på Kubens egne sider: Vg2 datateknologi og elektronikk på Malta.