Elever fra vg1 HYSK stilte på Dagsrevyen

Adelina, Tilde og Caroline

Allerede 3. skoledag måtte tre elever fra Vg1 HYSK (dobbeltkompetanseløpet Helse, Yrkes- og Studiekompetanse) i ilden, og demonstrere koronatesting på selveste Dagsvrevyen på Nrk. Tilde Grafsrønningen, Adelina Louise Ytresand og Caroline A. Jølberg demonstrerte bruk av hurtigtest, og snakket om hvorfor hurtig selvtesting av korona er en fordel for elevene.

Grethe Aagenæs Hagen
Lærer og koordinator for HYSK, Grethe Aagenæs Hagen og rektor Kjell Ove Hauge er fornøyde med muligheten for selvtesting. Hvis det er mistanke om smitte, er den lettere tilgjengelig og gir svar hurtigere, hvilket minsker tiden eleven må være hjemme og få digital undervisning. Selvtestingssett kan elever og ansatte få i resepsjonen på Kuben og ta med hjem for enkelt å utføre testen i trygge omgivelser.

Her kan du se hele innslaget fra Kuben vgs: Dagsrevyen Nrk, 18. aug - Koronatesting