Kuben er finalist i Årets entreprenørskapsskole 2020

TEKXPEIL pitch

Kuben vgs  "...tenker entreprenørielt og fremtidsretta hver dag!" sier rektor Kjell Ove Hauge i videosøknaden, og entreprenørskapslærer Charlotte Syversen sier at "Entreprenørskap betyr å utforske - og å utforske betyr å lære". Denne satsingen fra både ledergruppe og lærere fører til mye aktivitet.

Stilbilde fra UEs Facebookside

På Kuben har vi dette skoleåret hele 17 aktive ungdomsbedrifter (UB) til tross for koronapandemien som legger en demper på noe av aktiviteten. Elever og lærere er heldigvis flinke til å finne digitale løsninger.

En av skolens UBer er Tekxpeil med Sander Martinsen og Venkat Hrushikesa Varri. Tekxpeil vant Sentralen UNG Gründer Pitchekveld 1. februar 2021, og har søkt midler fra Sparebankstiftelsen DNB til videreutvikling av produktet sitt. Hvis du er nysgjerrig på hva produktet er, kan du se den imponerende pitchen deres her.

Vi krysser fingrene og ser frem til avgjørelsen om Årets entreprenørskapsskole 10. mars.
Les mer om Kubens ungdomsbedrifter.