Kuben lanserer e-sport som toppidrett fra høsten 2019!

Som toppidrettsutøver i e-sport må elevene lære å bli lagspillere gjennom å spille lagspill og bedrive trening sammen.

Dette innebærer å møte til avtalte tider, ta hensyn til andre, og å utvikle gode samarbeidsegenskaper. Treningen omfatter utvalgte dataspill så vel som fysiske aktiviteter. Elevene skal lære seg å lage treningsplaner for både spill og fysisk trening.

Den fysiske treningen kan bestå av styrke, koordinasjon og utholdenhet. Kosthold vil også bli fokusert på, da et sunt kosthold er et viktig grunnlag for all trening. En e-sportutøver må se sammenhengen mellom kosthold, trening og helse. Samarbeid og fair play vil bli grunnleggende i all aktivitet.

Vi ønsker å holde tett kontakt med foresatte så langt det lar seg gjøre. Vi er veldig opptatt av at foresatte er med når ungdommene skal satse på toppidrett.

Logo Kuben E-sport

Søk opptak til toppidrett e-sport ved Kuben her!

For mer info om e-sportsatsningen, gå til Kuben e-sports facebookside elller kubenesport.com!