Energicamp på Kuben

Vinnere Fagprisen Energicamp 2017 - 2ELA

ENERGI-CAMP 2017:

Alle fem Vg1-klasser fra studiespesialiserende, 2HEA og HEB fra helse- og oppvekstfag og alle seks Vg2-klassene fra elektrofag deltok i konkurransen.

Oppdraget i år gikk ut på å være byplanleggere av Kabelgata som fremtidens nabolag i 2030 med energi i fokus. Elevlagene skulle finne energisparende og -skapende løsninger innenfor transport, energiforbruk, energiproduksjon og velferdsteknologi. Ca 280 elevene har arbeidet i grupper i to dager for å løse oppdraget. Omsorgsbygg Oslo og Oxer Eiendom har vært med som oppdragsgivere, veiledere for elevene og i juryen under semifinaler og finale.

Elevene kom opp med mange forskjellige forslag, bl.a. å fange energi fra treningsapparater på treningsstudio, og lekeapparater, ha solfangere i persiennene og i brosteinene vi går på, fange varmen fra kloakken m.m. Vinnerne ble gruppe 4 fra 2ELA.

Kjemilærer Per demonstrerte BANG-foredrag under avslutningen, til stor glede for elever og andre.

Pauseshow med Per HagerupPauseshow med Per Hagerup