Elevene er på plass og det er liv på Kuben igjen!

1HYSK med lærere Grethe og Issatou

Rektor Kjell Ove Hauge tok som vanlig godt i mot alle elevene og fikk sendt de videre til riktig avdeling og klasse. Der stod avdelingsledere og lærere klare til å sette i gang, og bli kjent med nye elever.

På Kuben jobber vi med å gi elevene en trygg og god skolestart. Første uken fokuserer vi på at elevene skal bli godt kjent med hverandre, lærerne og bygget. Mange skal på utflukter rundt om i Oslo, og noen skal også på overnattinsgturer. Kuben benytter seg av VIP-programmet (Veiledning og informasjon om psykisk helse i skolen), og bruker blant annet deres metoder for å trygge elevene våre.  For eksempel danner to og to elever makkerpar for 3 uker av gangen. På den måten blir man kjent med sine medelever, og har noen man til en hver tid kan jobbe sammen med - og bli venner med.

Trygge klassemiljø er kjempeviktig for trivsel - og for læring!

Velkommen (tilbake) på Kuben vgs til et flunkende nytt skoleår!

Vg2 venter på å bli kalt oppVg2 venter på å bli kalt opp