Berit Follestad fikk Kongens Fortjenestemedalje

Nina Wroldsen, Berit Follestad og Kjell Ove Hauge

Kuben videregående skole har trolig Norges fremste ekspert på elevmekling, og i dag ble hun hedret med Kongens Fortjenestemedalje!

Berit Follestad har vært en pioner innen faget mekling i skole, og har jobbet med mekling og konflikthåndtering både rundt om i Norge og internasjonalt.

Berit sitter i styret for Trygg Læring Norge, som hun var med på å starte, og det var styremedlem Nina Wroldsen som fikk æren av å overrekke medaljen og å lese begrunnelsen fra Kongen.

Berit ble feiret av gode kolleger, både tidligere og nåværende, samarbeidspartnere fra blant annet Røde Kors, Konfliktrådet og Utdanningsetaten, og ikke minst tidligere elever hun har jobbet med. Berits datter og barnebarn fikk også være med og feire.

Vi gratulerer Berit så mye med en fortjent æresbevisning og som rektor Kjell Ove Hauge sa: - vi er stolte av å ha henne med på Kubenlaget!