2DEB er på plass i Sør-England

Fra venstre; Ming, Andreas, Philip (topp), Markus (bunn), Poyan, Simen, Sivert, Henrik S, Tulloch, Mats, Henrik B, Daniel G, Øystein, Tobias, lærer Peter Deacon, Daniel WF, og lærer Bob Averill. Forran på huk; Sondre, Abisan og Wiliam.

Å ta et skoleår i utlandet har mange fordeler, samtidig som det er utfordrende og litt skummelt i starten. Det er noe Kubens "Englandsklasse" - vg2 data og elektronikk utland, erfarer i disse dager.

På onsdag 4. september reiste klassen sørover til Bournemouth og Poole sammen med fire følgepersoner fra Kuben. Elevene skal bo i området mellom Bournemouth og Poole, og studere ved BPCs campus i North Road.

De første dagene gikk med på å møte de engelske lærerne, bli kjent med College og området de skal bo i i de neste 9 månedene. Fredag var det utflukt til Durdle Door, et kjent område på kysten sørvest for Poole. Til tross for tidvis regn og vind, var de fleste elevene - og de norske lærerne, ute i vannet.

Bading i bølgene ved Durdle Door!

Etter kun få dager har noen av elevene begynt å blande inn flere engelske ord i språket sitt, som for eksempel at "bakken var ordentlig steep!", så dette lover godt for engelskkarakteren i juni!

Årets klasse er rekordstor med 18 elever som kommer fra Vg1 elektro på Etterstad, Elvebakken, Kuben og  Ullern i Oslo, og Rud vgs i Akershus. En veldig fin gjeng som har bestemt seg for å ha et flott år sammen i England!

Lærere Peter Deacon, Christian Kiær og Renate StubberudLærere Peter Deacon, Christian Kiær og Renate Stubberud

For å lære mer om opplegget ved Bournemouth & Poole College, gå inn på Kubens Satsingsområder, og klikk videre på Kuben i utlandet.