Kubenprisen

Hvordan oppnå en Kubenpris?

Tillitselever i hver klasse skal organisere en nominasjonsprosess der en elev innenfor hver kategori kan bli nominert. Nominasjonen skal gå via kontaktlærer som legger til sin uttalelse. Kontaktlærer står fritt til å utforme egne nominasjoner i tillegg til klassens prioritering. Nominasjoner legges frem for lærernes teammøte som skal prioritere to elever innenfor hver kategori. Hovedkomitéen står for den endelige utvelgelsen.

Vi håper mange elever ser på Kubenprisen som en spennende utfordring, og en pris som de gjerne vil legge til på egen CV. Et diplom med hovedkomitéens uttalelse vil være et utmerket tillegg til skolens vitnemål, på linje med et anbefalingsbrev

 Kubenprisen

Dette er de fire prisene:

Kubens fagpris (hovedprisen)

Prisen skal gå til en elev som har utmerket seg spesielt med faglig innsats og kompetanse. Det kan være jevnt over sterke karakterer, en eller flere utmerkede eksamensresultat, spesielt bidrag innen elevarbeid /større gruppearbeid og spesielt bidrag til styrket læringsmiljø. Høyt nærvær på skolens er også sentralt.

 

 

Kubens brobygger

Årets brobygger er en elev som bidratt med sosialt engasjement og innsats for å styrke skolens elevmiljø. Det kan være vellykkede arrangement, spesiell innsats innen elevmegling, sentral rolle og innsats for elevmiljøet gjennom elevrådet eller som elevverneombud. Også oppgaver på tvers av fag/område, bransjer, eller bidratt i prosjekter på tvers av skolens avdelinger eller mot eksterne samarbeidspartnere vil kunne kvalifisere. Spesiell innsats i forbindelse med YOU-messe, åpen dag eller annen profilering av skolen som helhet kan også gi grunnlag for nominasjon. 

Kubens entreprenør

Årets entreprenør er en elev som har utmerket seg spesielt gjennom en vellykket ungdomsbedrift, UB-konkurranser eller gjennom skolens gründercamper, men også oppnådd resultat fra fagkonkurranser, og så videre. Prisen kan i særskilte tilfeller tildeles en elevgruppe.

Kubens rakett

Årets rakett er en elev som har vist særdeles sterk utvikling i løpet av skoleåret. Det kan være både personlig, faglig, eller som bidragsyter – eller aller helst en kombinasjon. Til denne prisen kan også elever med udokumentert fravær og nedsatt karakter i orden og atferd fra 1. termin være kvalifisert, så lenge situasjonen er rettet opp i 2. termin og frem mot standpunkt.